Używane bieżnie treningowe.

Wykonując serwis techniczny urządzeń treningowych często spotykamy się z możliwością odkupienia serwisowanych przez nas bieżni.

Wybieramy tylko sprawdzone marki i modele, aby móc na przyszłość zagwarantować jakość i bezpieczeństwo użytkowania kolejnym klientom.

Kryteria jakimi kierujemy się podczas wyboru bieżni używanych to:

-przebieg

-konstrukcja modułu sterującego

-wielkość silnika

-rodzaj amortyzacji deski

-rodzaj pasa biegowego

-ilość wyświetlonych kodów serwisowych związanych z przeciążaniem bieżni

Średni przebieg  (3-4 letnich) używanych przez prywatnych właścicieli bieżni treningowych to 1500km.  Urządzenia jeśli były regularnie smarowane i czyszczone, prezentują bardzo dobry stan wizualny oraz techniczny.

Wielkość silnika też ma duże znaczenie. Duże gabaryty silnika DC świadczą o użyciu mocnych magnesów stojana i solidnego wirnika z uzwojeniami, co gwarantuje dobrą charakterystykę momentu obrotowego przy starcie bieżni. Urządzenie będzie posiadać znikome ryzyko przepalenia uzwojeń silnika w przyszłości.

 

 

 

Moduł bieżni York T302

Moduł sterujący powinien posiadać jak największą ilość zabezpieczeń przed przeciążeniem w postaci:

-magnetycznego czujnika prądu zasilania silnika

-tranzystorów IGBT

-sterowników IGBT

-transoptorów izolujących sygnał jednostki sterującej od modułu mocy

 

Amortyzacja deski powinna odbywać się za pośrednictwem, podpierających w przynajmniej sześciu p-ktach, amortyzerów gumowych. Skruszałe i sypiące się fragmenty gumy świadczą o zużyciu amortyzerów.

Pas biegowy powinien dać się przesuwać przez nacisk stóp i przesuwanie do tyłu bez włączania bieżni. Jeśli pas nie da się w ten sposób poruszyć, świadczy to o kompletnym zużyciu powierzchni ślizgowej.

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Urządzenia i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


jeden × = 6